Граючи – навчати, граючи – виховувати

/Files/images/rzne/f322f1c48736974ea986342b81c6cc845b408520.jpgМ. Єфименко говорив: «Граючи – навчати, граючи – виховувати». Рухливі та спортивні ігри виховують силу, спритність, витривалість, відвагу, рішучість, ініціативу, товариську взаємовиручку. Добираючи рухливі ігри враховується відповідність мети заходу, час дня, умови проведення, вік дітей, їх підготовленість. Ретельно продумуються прийоми активізації дітей. Пропонуються нові персонажі, яскраві атрибути, різнокольорові іграшки, природний матеріал ( листя, жолуді, каштани, горіхи). Після закінчення гри дітям пропонується виконати самомасаж з цим природним матеріалом. Головне у грі – залучити дітей до активної дії, дати змогу вправлятися в рухах, викликати радісний настрій. Цьому сприяє чітке, виразне, емоційне пояснення гри, показ рухів, творчі завдання.

Щоб не знижувалась рухова активність при повторенні гри, не спадав інтерес до неї змінюємо під час гри посібники та обладнання (лави на шнури, кубики, дуги, обручі, якими позначали будиночки в грі «Знайди свій будиночок»), ускладнюємо правила для ведучого (ловити в обмеженому просторі, вибігати з «нори», ловити з зав’язаними очима). Внесення різних доповнень привчає діяти в ускладнених умовах, сприяє розвитку і вдосконаленню рухів.

Великий інтерес викликають у дітей ігри спортивного характеру, ігри – естафети. Частину з них діти придумають самі: «Хто швидше», «Із квадрата в квадрат», «Через два квадрата», «Перекинь м’яч на поле суперника», «Яка команда швидше передасть м’яч через кільце в корзину».

В рухливі ігри вводимо інтелектуальні навантаження, де синтетично поєднуються дві складові: рух за для нього самого, а також одночасне виконання певного розумового завдання.

Ігрова діяльність знаходить своє застосування на протязі всього перебування дитини в дитячому садку. Найбільша нагорода для нас є самостійна організація дітьми ігор, які вивчались під час занять.

Особливий заряд радості, бадьорості дарують дітям і дорослим спортивні розваги, свята, Дні здоров'я: «Козацькі забави», «Здоров’я дитини – майбутнє родини», «Здрастуй, зимонька-зима», «Космічні зустрічі», «Щоб ніколи не хворіти», які проводяться в театралізованій формі, з використанням яскравого, нетрадиційного обладнання.

На них діти не лише демонструють свої досягнення в спорті, а і пропагують здоровий спосіб життя, безпеку життєдіяльності, товариські стосунки. Вони пробуджують уяву дітей, допомагають виховувати витримку, цілеспрямованість, вчать вигравати і програвати, розуміти, як від успіху кожного залежить перемога всієї команди. /Files/images/rzne/364588fb68127a5e1141859e7bd7696f.jpgРозкута обстановка на спортивних заходах допомагає дітям проявити себе, індивідуальні нахили та власні бажання.

Протягом кількох століть загально – національним ідеалом фізичної вправності та високих моральних якостей є запорізьке козацтво. Козацька система виховання, козацький вишкіл, що мали місце у Запорізькій Січі знаходять місце у фізкультурно – оздоровчій роботі нашого дошкільного закладу. Не було і немає вищої оцінки для хлопчаків, ніж оцінка « козак». На заняттях і в повсякденному житті слід розповідати дітям про звичаї та умови життя козаків, проводяться спортивні змагання маленьких козачат. Конкурси та естафети на змаганнях нагадують ті, що були в Запорізькій Січі. Усе це формує у малят свідоме прагнення бути дужими, здоровими. Спритними та товариськими – бути схожими на козаків.

Кiлькiсть переглядiв: 142

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.